הכל על מערכת סולארית ביתית

מערכת סולארית ביתית – כל מה שצריך לדעת על המיסוי

ישראל היא מדינה עם הרבה מאוד שמש, והנושא של מערכות סולאריות ביתיות צובר תאוצה משמעותית. מערכות אלו יכולות לחסוך כסף על עלויות החשמל, ולהפחית את זיהום האוויר. הממשלה הישראלית מעודדת את ההתקנה של מערכות סולאריות ביתיות, ומציעה מספר הטבות מס לבעלי מערכות אלו. חשוב להכיר את ההטבות הללו ולדעת לקבל ולנצל אותן עד תום

 

הנחות והטבות על התקנת מערכת סולארית ביתית

ההטבות הבסיסיות הן חשובות כבסיס לכל העסק. ראשית כל, בעלי מערכות סולאריות ביתיות זכאים להנחה במס הכנסה בגובה של עד 20% מעלות המערכת. ההנחה הזו ניתנת על פני תקופה של 10 שנים במה שמהווה פרט קריטי לרווחיות של הנושא. כמו כן, הממשלה מעניקה מענקים לבעלי מערכות סולאריות ביתיות, כאשר סכום המענק משתנה בהתאם לגודלה של המערכת. כלומר – מערכת גדולה יותר – מענק גדול יותר. חשוב גם להזכיר כי מערכות סולאריות ביתיות יכולות לייצר תזרים מזומנים חיובי לבעליהן. הדבר נובע מכך שהמערכת יכולה לספק חשמל לבית, וכך לחסוך בעלויות החשמל.

 

הטבה מחשמלת

מדינת ישראל מעודדת כאמור את האזרחים, מהמגזר הפרטי והעסקי כאחד, להתקין מערכות סולאריות על גגותיהם ונכסיהם השונים. המטרה היא לייצר מערכת ייצור חשמל עצמאית וירוקה יותר, שתטיב גם עם איכות הסביבה, וגם תתן הקלה מסוימת לחברת החשמל בכל הנוגע לייצור והפצה של חשמל. למעשה, חברת החשמל יכולה לקנות עודפי חשמל ולשלם לאנשים פרטיים על כך, במה שמהווה מצב של WIN/WIN לשני הצדדים, ומאפשר לכולם ליהנות ולהרוויח.

 

מדרגות מס

חשוב לציין כי החוק לעידוד אנרגיה סולארית בישראל מאפשר לבעלי מערכות סולאריות בגגות ביתיים בגודל של עד כ-200 מ"ר להיות פטורים מחובת דיווח ומתשלום מס על ההכנסה הנוגעת לייצור החשמל הביתי בלבד. מדרגת המס הפוטנציאלית על הכנסה מייצור חשמל שנתית מעל 24,000 הינה בהתאם למדרגת המס האישית של כל תושב, ויש לשים לכך לב.

 

מערכת תמריצים

מערכת העידוד והתמריצים המתמידים של השימוש באנרגיות מתחדשות בישראל עתידה להתרחב ולהשתכלל בקרוב. כל הגורמים המעורבים בדבר מבינים את חשיבות הנושא, ויש רצון עז לראות הרבה יותר מערכות סולאריות בישראל, הן בבתים הפרטיים וגם בעסקים גדולים כקטנים באחד. ברמת העיקרון, אפשר להתקין מערכות סולאריות גם על גגות של בתים משותפים, ואף למי שמשכיר נכס יש זכות להתקין מערכת סולארית לצורך הקמת מערכת חשמל סולארי, וזאת כחלק ממערכת ההטבות המתגמלת והגמישה הזו, שכאמור, תלך ותשדרג לכיוון האזרח בעתיד.

 

מאמץ לאומי

ייצור חשמל בכל הנוגע ל מערכות סולאריות ביתיות היא אלמנט חשוב במאמץ הלאומי של ישראל להתגבר על האתגר האנרגטי ולהקטין את הזיהום הסביבתי. התעריפים המיוחדים שמגיעים לבעלי המערכות היא בעידוד ממשלתי מופגן כדי לייצר כדאות עבור כל מי שמעורב בדבר. המיסוי המיוחד הוא הכלי החשוב ביותר בנושא של מערך המס למערכות הסולאריות, כדי לאפשר לכמה שיותר אנשים להבין את גודל השעה ולהצטרף לטרנד הסולארי.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לדודי שמש

צריכים שירותי מכירה, התקנה ותיקון דודי שמש? המרכז לדודי שמש- שירותי מכירה, התקנה ותיקון דודי שמש עם החברה המובילה בארץ​. אנחנו מציעים שירות מקצועי ואמין, ברמה אחרת, עם ותק ונסיון בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה: