דוד שמש כרומגן

בשנת 1976 נחקק בישראל חוק דודי השמש. החוק נקבע כאשר מדינת ישראל הייתה במשבר מבחינת היכולת לייצר אנרגיה וחיפשה אחר פתרונות יעילים לחיסכון ויצירת חשמל. דודי השמש נתנו פתרון ומאז ועד היום הם מנצלים היטב את אנרגיית השמש הזמינה כדי לספק לבית מים חמים. נכון לשנת 2020, בכ-85% ממבני המגורים בישראל ישנם דודי שמש. מערכת הדוד שמש מורכבת ממספר חלקים. אחד מהם הוא פאנל סולארי אשר קולט את קרני השמש ומחמם את המים אשר נמצאים בתוך הדוד. היום יש להתקין את הדוד בכל בית שניתן לעשות זאת ושיש יעילות לפעילות שלו. בבניינים גבוהים בהם אין כל חיסכון אנרגטי להתקנת הדוד ישנה אפשרות שלא להתקין אותו. במדינת ישראל אשר שטופה בשמש, מערכות אלו חוסכות בחשמל וזיהום. למתגוררים בבית מדובר גם בחיסכון כלכלי משמעותי.

סוגים שונים של דודי שמש

כל סוגי דודי השמש המיועדים לשימוש ביתי נראים דומים זה לזה מבחינת המראה. בכולם נראה דוד שמכיל את המים ואת הפאנלים הסולאריים. בכולם ישנו גוף חימום פנימי, בתוך הדוד, המיועד לפעול כאשר נרצה במים חמים כשאין מספיק שמש. ההבדלים בין הדודים באים לידי ביטוי בכמות המים שהם יכולים להכיל, אופן ההנחה שלהם ואופן משיכת המים.

כמות המים שניתן להכיל בדוד

דוד שמש כרומגן יכול להכיל 80 ליטר, 150 ליטר או 200 ליטר מים. ההחלטה איזה גודל דוד להניח תביא בחשבון בעיקר את אופן השימוש העתידי. ככל שישנם יותר בני משפחה אשר מתגוררים בבית כך חשוב שהדוד יהיה גדול יותר. זוגות ויחידים יכולים להסתפק בדוד הקטן ביותר אך משפחות יעדיפו לרוב את אחד מבין שני הגדלים הגדולים. היתרון של דוד גדול משמעותי בחיסכון האנרגטי והוא משתלם תוך זמן קצר.

אופן הנחת הדוד

רוב דודי השמש מונחים באופן אנכי. הסיבה לכך טמונה קודם כל בכך שזה היה הפתרון הראשוני ולכן רוב האנשים מעריכים שזה הפתרון הטוב ביותר. עם זאת, ישנם דודי שמש אשר יכולים להיות מונחים באופן אופקי. הסיבה לשים דוד אופקי קשורה לרוב לרצון לשמור על חום המים או להשיג חימום בזמן קצר. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם איש המקצוע לגבי הדרך המועדפת להתקנת הדוד בבית.

אופן משיכת המים

ברוב הבתים ישנה מערכת סולארית קלאסית אשר מושכת את המים באופן פשוט וללא צורך בחיבורים נוספים. עם זאת, לעתים ישנן מגבלות או תנאים שמחייבים פתרונות שונים. למשל, אם יש להניח את הדוד בגובה נמוך יותר מגובה הפאנלים, יש צורך במשאבה מיוחדת. כמו כן, במקומות קרים במיוחד או מקומות עם אבנים רבה במים, יש לבחור במנגנון שיאפשר למים לעבור בקלות וברצף.

התקנת דוד שמש כרומגן עם בעל מקצוע מתאים

התקנה של דוד שמש דורשת רקע בתחום האינסטלציה וחיבור למערכת החשמל. על אף שהמים מתחמים בדוד באמצעות השמש, בעונת החורף ובשעות הערב, יש צורך בהפעלת הדוד באופן חשמלי. לכן, על בעל המקצוע לבצע את העבודה ביסודיות וכשיש לו את הרקע המתאים להתחבר למערכות השונות. בנוסף לכל אלו, עליו להיות בעל ניסיון והכרות מעמיקה עם הנושא והאפשרויות השונות שעומדות לרשותך. עליך להרגיש בנוח לתכנן את המערכת שלך עם בעל המקצוע. אם יש לך דילמה איזה דוד שמש כרומגן להתקין וכיצד, עליך להפנות את השאלות לאיש המקצוע. המרכז לבניה פרטית ריכז עבורך שלל אנשי מקצוע מנוסים, הוגנים ומומחים בתחום וכל שעליך לעשות הוא לבחור את הספק הנחוץ לך מתוך הרשימה באתר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז לדודי שמש

צריכים שירותי מכירה, התקנה ותיקון דודי שמש? המרכז לדודי שמש- שירותי מכירה, התקנה ותיקון דודי שמש עם החברה המובילה בארץ​. אנחנו מציעים שירות מקצועי ואמין, ברמה אחרת, עם ותק ונסיון בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה: